Tomasz Miller Tomasz Miller
250
BLOG

Komunizm przejdzie?

Tomasz Miller Tomasz Miller Polityka Obserwuj notkę 0

Po długich poszukiwaniach, setkach nieprzespanych nocy, szeregu konsultacji udało się, cel został zrealizowany. Znaleziono jakiś powód by obrzydzić Marsz Niepodległości. Ten powód to jeden z członków komitetu honorowego Marszu – Jan Kobylański  – prezes Unii Stowarzyszeń i Organizacji Polskich w Ameryce Łacińskiej.

Nie należę do fanów tego człowieka, ale nie odradzam nikomu uczestnictwa w tym Marszu z jego powodu. Toż to sam prezydent Komorowski wzywał do jedności, więc czemu tej jedności nie okazać panu Kobylańskiemu? Zastanawia mnie jednak zupełnie inna sprawa. Media z wielką ochotą zarówno wczoraj jak i dzisiaj krzyczały o tym członku komitetu honorowego. Cieszono się gdy okazało się, że są już pierwsze rezygnacje z uczestnictwa w Marszu Niepodległości z powodu pana Kobylańskiego. Słyszałem m.in. o Pawle Kukizie czy o Marku Magierowskim – dziennikarzu Uważam Rze. Jednocześnie wspominano, że 11 listopada przez Warszawę przejdzie 7 różnych marszów. Dlaczego więc zainteresowano się tylko Marszem Niepodległości? Odpowiedź jest prosta. W tym marszu weźmie udział największa liczba uczestników, poza tym trzeba znaleźć jakiś powód by inni mogli mieć jakieś uzasadnienie do krzyków w stylu „faszyzm nie przejdzie”. Ja zainteresowałem się marszem organizowanym przez Porozumienie 11 listopada.

Marsz ten organizowany jest pod hasłem „Faszyzm nie przejdzie”. Lista organizacji zaangażowana w ten marsz (a raczej ich ilość) jest imponująca. Przyznam, że też chciałem znaleźć jakąś osobą, a najlepiej kilka, co do których będzie można się przyczepić, jak do Jana Kobylańskiego. Jest z tym jednak pewien problem. Odwiedziłem strony internetowe kilkunastu organizacji, ale na żadnej z tych stron nie znalazłem informacji kto zarządza tymi podmiotami. Klikając na niektóre organizacje często mogłem zobaczyć także informację, że strona pod danym adresem nie istnieje. No ale czy ktoś z Państwa słyszał o takich organizacjach jak chociażby: Kolektyw Kocurrra, Samba z Szamba czy Simbola Antifaszista? Jak mówiłem lista organizacji jest naprawdę imponująca. Można na niej znaleźć m.in. Boyówki Feministyczne – organizator tzw. Dni Cipki, Stowarzyszenie na rzecz Lesbijek, Gejów, Osób Biseksualnych, Osób Transpłciowych oraz Osób Queer 'PRACOWNIA RÓŻNORODNOŚCI', Inicjatywa Antyfaszystowska Sekcji Federacji Anarchistycznej czyייִדישלעבט / jidysz lebt. Aż dziwne, że w tym roku ten marsz nie nazywa się Kolorowa Niepodległa, bo może być naprawdę kolorowo. Choć z drugiej strony jak się tak dokładniej przyjrzeć to jednak jeden kolor wyraźnie tam dominuje. Jaki? Stowarzyszenie Młodzi Socjaliści, Lewicowa Alternatywa, Lewicowa Sieć Feministyczna Rozgwiazda, Myśl Anarchistyczna, Portal Lewica.pl i chyba wszystko jasne. Jakby ktoś jeszcze nie wiedział o jaki kolor chodzi, wystarczy wejść na strony tych organizacji by zobaczyć aluzje do Che Guevary czy Lenina.

Faszyzm nie przejdzie to fakt. Choćby dlatego, że 11 listopada nie będzie w ogóle maszerował. Może się jednak okazać, że przejdzie komunizm, ale to już mediom nie przeszkadza.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka